Thursday 8 December 2011

shawl pilihan ku !

assalamualaikum ...


well..ary ni rse mcm nk story psl shawl plak... skg kn femes psl shawl2 ni,and aku pon x terkecuali dlm bab2 ni... and kebetulan plak aku terbace mjlh dara.com,selama ni aku bce cleo jekk ... so aku pon nk kongsi la ngan korg sdikit info psl shawl ni... 
pashmina !
ini feveret aku ...merupakan fabrik yang terbaik n mudah utk digayakan... knpe aku ske erkk ? sbb fabrik nyerr x panas n besar... so, bleh buat mcm2 style... lgpun,pashmina sesuai utk semua jenis bntuk muka, kemas n cantekk !
lycra !
nama sejenis fabrik yg digunakan di Britain. merupakan sejenis kain yg elastik n lebih tahan lama dr latex... terkenal sbg fabrik utk industri tekstil... kain nyerr pon x panas n sesuai di pakai pd ble2 mse jekk k.. 
satin !
weee.. ni pon shawl yg aku minat gk ! satin terkenal dgn golongan atsan sbb diperbuat drpd sutera yg mahal. satin merupakan gabungan gentian campuran sutera, nylon, dan polyester. mempunyai dasar yg berkilat. well, shawl jenis ni mmg agk susah utk di gayakn tp bg aku sng jekk ! hehehe... fabrik nyerr nipis n berkilat akn membuatkn anda berasa selesa ble memakai nyerr...
denim !
digunakan sejak zaman dulu2 lagi di Amerika. terkenal sbg fabrik yg keras n kasar,menjadikan ianya tak mudah koyak ! anda akn kelihatan cntekk n ranggi ble memakai nyerr... n senang utk digayakan dgn gaya yg simple !
cotton !
fabrik yg sgt selesa ni mmpu myerap peluh krn tak terlalu tebal.. digayakan dgn gaya yg simple n ringkas,, 


itu jekk laa yg aku nk kongsi.. hope korg dpt sdikit manfaat!



No comments: