Monday 5 December 2011

my heart !

taman sinar harapan kuala kubu bharu

assalamualaikum... and salam sjhtera utk semua... hemm, kali ni aku nk share pengalaman as a student nurse laa... wow! 5 dec 2011, first time kami jejak kn kaki ke rumah orang kurang upaya @ OKU... bertolak dari asrama pkul 7 lbih kot,, xtgk jam pon... men redah je bas.. hahaha.. and sampai dlm pkul 9 rse nyerr sbb stop for a minute utk breakfast ! and aku still ngan sakit gigi aku,, adoyaii !


Ble sampai jekk,, kami di sambut oleh salah seorg penghuni di situ, and paling kelakar sekali, bdk tersebut minat kt aku la plak (mmber2 aku yg ckp,bkn aku).. hehehe.. agk terkejut ! then ktorg teros melaporkn diri,, chewahhh.. ! slpas sdkit ice breaking dgn kakitgn rumah sinar harapan.. ktorg d bawa utk melihat setiap asrama yg menempatkn seramai 227 org OKU di situ... dr pelbagai kaum,bangsa dan agama... 

mostly,mereka semua megalami severe cerebral palsy (bkak laa kamus medical k..hehe... ) peace !
and kebanyakkan dr mereka bed ridden,, xleh nk bergerak bebas mcm kte yg normal ni.. mmg sayu hati ble tgk mereka terlantar atas katil... tacink !

but,bkn semua nyerr terlantar ats katil,ade jgak yg normal tp slow learner.. but we're having so much fun with all of them !  mereka semua ade bakat ade yg pndai melukis contoh nyerr lukisan ni yg di jd kn poskad.. sgt cntekk and so unbelieveable ! 


lukis dgn kaki tw ! 

ini lah poskad nyerr !  di jual di overseas k :)
itu baru hari first.. then hari kedua, ktorg wt mcm2 aktiviti utk dyorg ! contohnyerr main puzzle, grooming, karaoke n kotak beracun ! mcm2 style ade, mmg seronok ble tgk dyorg epy ! 

make-up time !
ktorg juz ade utk 3 hari jekk.. tp best laa... nk tw lebih lnjut,, kne tgk kt fb laa... huhuhu... tahniah utk sume kwn2 aku... batch nursing 1/2010 terbaekkk !

kami sedia membantu !
well... i must say that im impress ! so,sampai sini dlu k.. have a good time and love everyone around you !


"bukan ku pinta lahir ke dunia, bukan ku pinta untuk menjadi cacat, hanya ku pinta kasih sayang dan bantu simpati, kerana akhirnya ku akan pergi jua "


No comments: