Monday 4 June 2012

Ze Wedding ♥

Assalamualaikum...

Hello readers,
Hemmm... sambil tahan rasa lapar dan dahaga, errr.. dah macam puasa lah plak. Tapi ini memang serious ! cafe sesuka jantung sesedap hepar je pergi tutup. Eden lapor ni haa, jangan sampai eden jadi zombie. -.- ' . Actually, I dunno how to start, where to start because I got a lot of things to tell about ze wedding. It was so osemm and makes me feel like " I should get married soon ". OH maiii.

Konon-konon aku janji nak datang rumah ze bride pukul 7am but at the end I showed up my face around 8.30am, and that's not cool at all. But at least I didn't miss the akad nikah punyer majlis tau. HAHAHA. Lagipun masa aku tayang muka aku tu, mak andam tak siap solek-solek kawan itew lagi. So, why rush ? Ahakss -.- '. Aku tak tau la macam mana ekspresi muka aku masa tu. Ze feeling lagi lah, bercampur aduk macam nak buat cucur udang. Err, kenapa aku feeling macam aku plak yang jadi pengantin ni ? hello ! wake up olie, you just the bride maid je tau. HIKHUKHIKHUK. Tapi memang macam tu lah ze bride punyer feeling tau. Siapa nak kawen je yang rasa, aku yang single ni memang tak rasa la tapi maybe masa aku nak kawen nanti aku feeling-feeling macam tu lah kot. HAHAHA. Gatal betol -.- '.

Alhamudulillah, dengan sekali lafaz ze bride sah menjadi yang HALAL for ze groom. Cayalah bro ! Wa salute sama lu. HAHAHA.

ze groom Mohd Khairul Ridduan Hamzah and ze bride Nor Atiqah bt Mohamad.
she's so beautiful. Kannn :)
Majlis akad nikah berlangsung pada pukul 9.30am. Then, ze couple salam-salam with semua tetamu and ze photographer take chances to snap their's photo. Aku dengan yang lain sibukkan diri kat dapur. I'm a big gal you see. Bangga ! Wa rasa wa bride maid yang paling rajin dan paling poyo with sengal style. T_T

So, we makes ourself busy by tolong kerja kat dapur then gossip sana sini. Luahan rasa rindu antara satu sama lain. Memang tak hengat wajah sorang-sorang tetapi lobang hidung still maintain membuatkan otak cepat je kenal kawan lama. Kidding -.- ' . Then, mak andam datang lagi untuk solek masa bersanding plak pada pukul 2pm. This time memang lama and memang berbaloi. I like this style so muchi muchi tau.

before keluar bersanding, the gal take photo with ze bride ! jyeahh, ze purple one is me. -.- '
peace yaww. we are married now. dun be jelly -.- '
Errr, so di sini aku nak habaq mai kat hampa semua, masa aku duk tepi jadi pengapit... aku rasa seriau gila lah. Aku duk berpeluh lebih haa. Tak tau nak kata pa. Muka tak boleh nak senyum. Kalah pengantin tau. Itew malu tau. sumpah tak tipu. T_T. menchi menchi menchi tau -.- '

After tabur-tabur beras bagai, MAKAN time ! aku yang sememangnya kebulur tahap mintak nyawa terpaksa cover cun masa makan. HAHAHA. sopan macam perempuan melayu terakhir tau. Then potong kek. Lepas tu sesi bergambar dengan raja sehari. Tapi aku pergi melantak kek. HAHA. tak sopan. sila jangan tiru aksi ini di mana-mana majlis.

The best part is ktorang siap join ze pengantin pergi amek outdoor photo. WAhhh ! aku pantang bab bergambar ni haa. Tapi terpaksa tahan diri sebab this is not my wedding . T_T.

selamat pengantin baru ma dear eyka !

semoga berkekalan hingga ke akhir hayat.

ha'a. yang gelak sampai nampak gigi tu aku la tu -.- '

See, this photo makes me feel like nak kawen. HAHAHA. big thanks to momok photography for the osem picture ! i like it very much. And tahniah buat ma beloved friend. Kalau pergi sabah jangan lama sangat tau. Aku takde geng nak lepaking bila cuti semester nanti. sobsobsob.

Lastly, gambar aku testing gaya turban. And jyeahh ! aku suka style konon-konon macam yuna ni. Aku minat yuna so, style dia pon aku minat. Who cares ?!

sila jangan salah anggap antara tudung aku dgn kotak hadiah tu. -.- ' 
Kotak Hati: mak, itew nak kawen ? pelishhh -.- '

4 comments:

Hidayah said...

waaa,, macam artis u.. hihi..
olie bila lagi ?hihi
jgn lupe jemput me nanti tau roomate ♥

Anonymous said...

alaaa, cantiknya pengantin :)

!~ Dolly Auliya ~! said...

@Cik Terapis HUHUHU. alaaa, olie punyer lama lagi lah yaya. insyaAllah jemput punyer laa... :)

!~ Dolly Auliya ~! said...

@Rara Nasiha cun melecun kannn. thanks :)