Monday 4 June 2012

Traditional ---> part 2

Assalamualaikum...

Hello readers,
Sumpah tade rasa rindu kat blog pon. Adakah sebab kitew busy sampai kitew lupew kan blog kitew niw ? Jadah je aku rasa cakap macam ni. Well, memang aku agak tak senang duduk dan baring dengan aktiviti-aktiviti yang memang memenuhkan jadual aku yang dah sedia penuh. First, nurses day tapi aku tak kan update pasal tu sebab takde gambar. Sedih T_T. Then busy jadi bride maid untuk my beloved friend. Macam aku plak yang jadi bride nyerrr. Will update about it later. HAHAHA

Sambungan pasal permainan tradisi yang dah bertahun lama nya, tapi dis time taknak cakap pasal permainan tapi more pasal kenangan semasa zaman sekolah. Tradisi jugak la kan menatang tu semua. Well, if you still remembered, masa sekolah dulu mesti akan ada seorang makhluk yang datang kat kita pastu tiba-tiba cakap " ni buku biodata, isi lah. kau pegang la satu malam, esok bagi balek ek ". Aku memang jenis noob sejak lahir so dengan selamba buaya aku amek buku tu teros belek-belek. "Mak aiii, cantek gilosss ! Menatang apa plak la buku biodata ni haa " . Dah semua orang buat cantek-cantek, aku pon perah otak secerdas mungkin la cari idea. Nak putus urat kentut tau pikir idea untuk buat buku biodata. Demmm !

Satu malam di habeskan dengan aktiviti yang entah pape. Tapi bila dah siap, senang hati. Lagi-lagi bila orang lain tengok siap puji-puji lagi. Malu itew tauuu -.- ' . siap tersembul bulu hidong itew. KAHKAHKAH. akutipuje. Zaman sekarang, konfem tak wujud dah benda-benda macam ni. Sekarang zaman aku beli ipad tapi you paid tau ! Dengg !

muatturundigoogle. itew pinjam tau awak. macehh ^^
Bukan setakat ada buku biodata or buku profile bagai tau masa aku sekolah dulu. Paling budak-budak sekolah suka buat dulu is buku lirik lagu. Wahh kemainn semangat menghias buku tu, dan semestinya lagi cantek dari buku latihan mahupun nota. Dan konfem lah banyak lirik lagu yang dimuatkan didalam sesebuah buku itu. Aku tak terkecuali meminjam buku tersebut untuk hafal lirik lagu. Oh myself, so gonjeng tau ! Konon-konon hafal lirik lagu sebab berangan nak jadi retis yang HOT padahal suara yang ada ni, kalau juri dengar ayat yang dia cakap ---> " please, go back and practice ". Demi taknak jatuhkan airmuka yang comel ni aku padamkan angan-angan nak jadi retis. T_T

Sudah cukup sudah. Tak larat nak taip panjang-panjang. Ayuh solat maghrib dulu then I'll update about de wedding kayy... Stay cute people !

Kotak Hati: aku sedang memikirkan naseb perot yang sedang kelaparan sebab cafe tak bukak. -.- ' 

2 comments:

CikMunBlogger said...

muahaha . sama lah dengan mun . dulu suka sngat buat buku biodata , tajuk " my biodata " , " my profile " , " my secret " , " about me " . hoho . macam macam . lagi satu , buku lirik lagu . sanggup salin dari kawan semata mata nak kumpul banyak lagu . huhu . kenangan habis :D

!~ Dolly Auliya ~! said...

@CikMunBlogger memori kan zaman2 dulu2.. skrg dah takde dah. T_T