Saturday 7 January 2012

Kata-kata Hari Sabtu Dari Aku Untuk Kamu.

Assalamualaikum.

Sihat tak ? Hehehe. Itu adalah soalan wajib aku untuk kalian sang pembaca sebab bila sihat baru lah otak jalan kannnn ? weeeee~

Hari ini aku keluar jalan-jalan ke TBS (terminal bersepadu selatan), tujuan nyerr untuk beli tiket tapi hampehh sebab tiket tiada. sentap woooo. aku nak balek, rindu kampong halaman wa beb ! *walaupun tak sampai sebulan jauh dari rumah*. Konon nak jimat tapi tetap terkeluar jugak duit aku, fuhhh melayang-layang ke tangan tauke kedai. *suka le tew encik tauke*

Hokehh bukan nak story merry pasal tu yek. Ehemmm *sambil tarik nafas dan hembus laju-laju* aku nak share kata-kata hikmah ini ngan reader[s] semua. Ini aku dapat masa teroka pakcik google tadi bukan atok yahoo yekk. Apakah ? Ini lahh. tengok bawah.

omell kannn. ^^
Hidup ini satu ujian. Sebanyak mana masalah kita, jangan mudah berputus asa sebab Allah sentiasa bersama hambaNya yang sabar dan tenang tanpa merungut. Dan bila kita mendapat pujian atau kesenangan, jangan lupa pd Allah sebab bila-bila masa je Allah boleh tarik balik apa yang Dia bagi kat kita.

Aku bukan lah baik sangat sebab kadang-kadang kurang jugak sifat sabar nyerr tapi sekarang aku sedang memperbaiki diri. Kadang-kadang tension jugak ngan hidup yang selalu ada masalah. Tapi bila balik semula kpd Allah, semua nyerr jadi lebih baik. Jom ! Sama-sama muhasabah diri. wink wink !

Terima kasih kerana sudi membaca.

p/s: tanpa Allah siapalah kita. Senyum.

No comments: