Friday 6 January 2012

Kecil... Sederhana... Besar... Apakah ?

Assalamualaikum.

Hemm ! Hey sista and brader ! How are you ? *masih tersampuk mood nak speaking sejak dalam kelas lagi*
Tengok tajuk. tengok tajuk. Kurang gempak ? hokehh. Takpe. *innocent.padahal dah meleleh menangis meraung* Apa yang kecil ? Apa yang sederhana ? Apa yang besar ? Cuba teka. Hishhhh. mesti malas nak teka ni. Hadoyaii. Sabor je lah ngan korang ni. -.- '

perjalanan hidup !

Story based on lukisan mcm masa sekolah tadika dulu-dulu. Dari baby, comel nyerr aku dulu. Hahaha. *jangan la korang tersedak yek*. Pasto jadi budak kecil yang degil jugak la. Dulu sebelum ayah pergi kerja, beliau akan lock pintu, konon nyerr tak nak bagi kami adik beradik berjalan la kan, tapi kami gunakan suara soprano utk panggil geng-geng bas sekolah. Mereka lah yg bertanggungjawab utk membuka kunci. Hahaha. Then, pergi main dari pagi sampai petang, terjun parit bagai, buat khemah tepi rumah *kena bebel ngan mak sebab buat semak jek* . Paling tak boleh lupa pergi baling kayu kat muka anak sape ntah, sampai berdarah gigi budak tu. *aku cool jek*. Sungguh degil aku ni. Bila dah masok sekolah menengah, jadi baik sedikit. Sedikit je tau. hahaha *ada la hal aku*. Then jadi student kolej, dah tahun 3 baru nak taubat jadi baik. Nak jadi skema gitu, mungkin dah sampai seru kot. Tak boleh bla betol. Kuang kuang kuang ! Last sekali, aku nk jadi lecturer sebenar nyerr. Tak kan nk selamanya jadi nurse kan. Aku suka ajar orang ke ? Hemm tak tahu la, tapi aku nak jadi seorang lecturer. Hohohoho. Cita-cita sebenar nak jadi businesswoman tapi macam kena padam je. Takde masa kot nak berbusiness, aku pasti sibuk ngan pesakit-pesakit *nak keje kat operation theater !*

Okehh. masa untuk tidur ! Cukup lah dalam kelas tadi dah macam kena injection pethidine. *TIDUR, sedar-sedar lecturer jeling-jeling tapi aku sambung tidur balek, hehehehe*.
Terima kasih kerana sudi membaca.

p/s: Tadi satu Ostel blackout. Sungguh jimat Ostel kami ni.

2 comments:

Mishter Izwän said...

mmg best kan jd budak2, jd org da dewase tak best, tekanan lebih, tp itu kan lumrah kehidupan so kene la trus kan perjalanan hdup niee.hehehe

visit me at speechless009.blogspot.com

!~ Dolly Auliya ~! said...

mishter izwan: yup ! mse kecik tak pyah pikir ape pon.enjoy jekk.